25. apr. 2012

Del 14,5: Streitingen (2012-04-10 21:10- en tirsdags kveld)

(forsinket innlegg. denne ble borte på verdenswebben)

Det satt en kar ved siden av meg på det siste flyet. Dvs vi kjørte standard med meg i midtgang, tomt i midtplassen og han ved vindu. Grei start.

"Captain. Ja, da har jeg faktisk fått beskjed om at vi har boarding completed, 15 min før tiden. Vi venter på lasten men er straks klare til avreise"

Karen satt krumbøyd ved vinduet og enset ikke engang at jeg slo meg ned. Han så ut som han ville se viktig ut. Du vet, type litt for kjedelig dress, litt for streit skjorte og nyklipt som om hans mor hadde bestilt både frisør og sveis. En streiting altså. Jeg anslår alder til... 25.

pause.

Idet jeg har rigget meg til med 3xnorske aviser og musikk på øret går opp for meg hva streitingen sitter krumbøyd over. Jada, han spiser pottis. So what tenker du? Yes what tenker jeg. For det er ikke noe småtteri. Det er sånn kingsize påsa fra Estella vettø. Sånn gigapåsa sitter han der og gafler i seg med stor iver. Og siden du prøver å se så forbaska viktig ut så skal jeg si deg en ting - det imaget røyk der.

"Captain. Ja, da har vi et teknisk problem med en hitch som ikke fungerer men det er tekniker på saken. Antar noen minutter ekstra. 5-10 min."

Ikke en muskelbevegelse ekstra fra høyresiden ved vinduet. Skiter vel i at vi er stuck i en blikkboks i 25% ekstra tid. Der går opp for meg at denne kingsizepåsan fra Estella nok er middagen til streitingen.Jeg anslår ny alder til 23.

"Captain. Ja, det ser ut til at det tar litt ekstra tid men de mener oddsen er gode for at det kan løse seg. Jeg vet ikke helt hva det er for noe de jobber på men vi skal vel gi det tommelen opp"

Oddsen er gode? Hva betyr egentlig det i minutter? og Captain driter i hva de mekker på eller? Så om titanic har kun en mottor og halve rompa under vann så er det greit så lenge noen sier at oddsen er god?
....Fabler såvidt litt om hvorfor han ser så pådratt streit ut..


"Captain. Ja... det er forresten ikke noe sikkerhetsmessig de holder på med...altså. det er noe lastegreier. Men slapp av, ikke noe sikkerhetsmessig... altså."

...sikkert.

"Captain. Ja... Vil dere ringe noen plass så er det bare å skru på alt av elektronikk. Det drøyer litt til"

... ah. så litt betyr altså mer enn 10 minutter. Mottatt.
Jeg har gjennomskua streitingen. Han har garantert vært på jobbintervju. Jeg tipper han har vært på jobbintervju i Stockholm og nå skal han hjem på gutterommet.

På dette tidspunktet har vi vært i flyet like lenge som flyturen varer totalt sett.

"Captain. Ja, vi trenger ikke bytte fly visstnok. Det kommer å gå bra"

Litt=30min

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar