8. juli 2012

Del 20: Alle veier fører til Rom (2012-06-19 - en tirsdag på kontoret)

Situasjonsfakta:
  • Jeg befinner meg på Oslokontoret.
  • Jeg skal reise til Midtsverige neste uke.
  • Jeg skal booke reisen.
Denne aktiviteten er noe som i utgangspunktet gir meg eksem. Jeg misliker sterkt å booke noe som helst. Enten er webapplikasjonen svært lite brukervennlig (du må bare ikke tro at vi kan bestille rett fra tilbyder av transport) eller så får du snakke med en over middels prosessorientert kundemis..behandler som på ingen måte ønsker å gjøre dette på raskeste eller mest effektive vis. Dette er ikke for meg.

Uansett, denne gangen skulle det vise seg at det kan toppes. Til de grader.

For å gjøre en lang historie kort, med nye situasjonsfakta etter 3 samtaler med en reisemishandler og uendelige google søk - 4 timer etter:
  • 7 flyet fra Oslo har sluttet å gå, det har også alle sene avganger retur Oslo
  • 3 av 4 avganger fra Arlanda til/fra Midt-Sverige har sluttet å gå
  • toget har endret rutetidene Arlanda til/fra Midt-Sverige, og lar seg nå ikke kombinere med avangene fra Oslo
Dette gir besværligheter og gjør i praksis at jeg ikke kommer frem før jeg må returnere. Jeg vurderte f.eks å stå opp kl 03:00, kjøre leiebil til Gøteborg og fly et privateid selskap videre.

Her endte vi:
  1. UT: OSL-ARL -> fly
  2. 7 timer opphold på Stockholmskontoret mens jeg venter på å få reise videre
  3. Videre fly fra avsideliggendes flyplass i Stockholmsområdet til Midt-Sverige
  4. Jobb (!)
  5. RETUR: Lokaltog
  6. Bytte av tog til ekspresstog mot Arlanda
  7. ARL-OSL -> fly
Noter deg at dette er da min vei til jobben. Det vil si at min velvilje er i ferd med å ta slutt og arbeidskapasiteten reduseres betraktelig. Jeg brukte faktisk lengre tid på reise enn jobb denne gangen. Om dette er effektiv utnyttelse av ressursene? På ingen måte.

Det er tydelig at det snart er sommer, og noen har startet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar