21. jan. 2013

Del 26: Europas Melkevei, på vinterstid - del 1 (2013-01-21 - en mandags formiddag)

Ny reise til eurpas metropol. Selve navlen i Europa. Dette er jo også årsaken til at jeg denne uken skal fly meg gjennom en slags europaturnee. Jeg sitter på flyet. På vei til Zürich. 20 minutter forsinket, og med høy sannsynlighet for at jeg mister min connection til navlen. Det er nydelig. Zürich står jo selvsagt øverst på listen over plasser jeg ønsker å reise til. Spesielt flyplassen hører jeg er svært imponerende.

Det har nemlig snødd en hel cm det siste døgnet. Europa har gått helt av skaftet. CANCEL ALL FLIGHTS. Brødhuer. Skaff dere ordentlig utstyr.  Hvordan i ALLE dager kan det komme som et sjokk at det kan komme snø i januar? Så, flyet til Oslo var forsinket inn, og nå er vi forsinket til Zürich.

Pokker. Nå må jeg visitere porselensavdelingen også. Det burde vært forbudt å yte såpass mye service ombord at de klarer tre runder med kaffi på et fly. Jeg må kvinne meg opp. Hadde jeg enda bare kunnet manne meg opp til dette gjøremålet...

Sånn, da krysser vi for at det ikke er noe turbulens de neste 5 minuttene. Have mercy.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar