24. jan. 2013

Del 27: Bortreist med steinalderens frihet (2013-01-24 - en torsdags lunsj)


I grove trekk er det 16 år siden sist har jeg resonnert meg frem til. Jeg føler meg naken, isolert, kunnskapsløs, hjelpesløs og fri på en gang. Jeg er nå på dag # 4 uten tilgang til bærbar multimedia. Jeg reiste fra mobilen. Ekstremt praktisk på reise skal jeg fortelle. Idet jeg trådte inn på flytoget hjemme fant jeg ut av det. Hva gjør man? Satser på å rekke neste tog og risikere flyet? Eller kjøre på. Altså - det er sikkert et hav av fjortiser der ute som hadde gått av toget med separasjongsangst og frykt i hvitøyet, men jeg tok toget. Jeg tok beslutningen om fire dager uten dingsen selv min far nå går rundt med til alle døgnets tider.

Hadde jeg ikke hatt så stort tap av hjerneceller etter den latterlige svinepesten i forrige uke hadde jeg nok klart å få den med meg, men det viser seg at det er effekten. 

  • Vesentlig vekttap
  • Redusert kondisjon
  • Tap av all opparbeidet muskelmasse (i mitt tilfelle er vel egentlig ikke det stort for øyeblikket - kontorform)
  • Og da også redusert korttidsminne og evne til å tenke fornuftig

Så, i løpet av turen kan jeg nevne noen key issues med denne forglemmelsen:

  • Jeg hadde ikke noe boardingkort på mobilen. Glemte hele greia og måtte gå til den manuelle skranken siden jeg jo heller ikke da har noe reservasjonsnummer
  • Jeg visste ikke hva klokka var, og bommet sånn ca på boardingen (dette skulle vise seg å være et vedvarende problem og jeg skal kjøpe klokke til helgen)
  • Jeg hadde ingen aning om hvor lang tid min mellomlanding var, og hvor god tid jeg hadde når vi var 20 minutter (sa de) forsinket inn. Endte med å løpe til neste gate der jeg ble ledd av og satt og ventet i 1,5 time
  • Jeg hadde ikke adressen til hotellet jeg skulle på, og heller ingen internettmulighet for å finne ut av det på en relativt rask måte
  • Jeg hadde null kontroll på hva jeg skulle de neste dagene da kalenderen var revet fra meg
  • Ingen musikk er spilt de siste dagene
  • Et utall uviktige tidsfordriv som apper, fjesbok, nettaviser og annet rask glimtet med sitt fravær

Oooog til slutt kan du legge til-> jeg fikk da altså ikke RINGT.

Men, etterhvert som dagene går noterer jeg meg at noen ting bør vi kanskje gjeninnføre - for det er ikke BARE dårlig dette her

  • Folk respekterer møtetider. Har vi en avtale så stiller du SHARP. De får ikke endret (kanon!)
  • Det som er viktig - det kommer frem. Enten via elektronisk post eller andre kolleger eller bekjent. Ja og så ringer jeg tilbake per fastmontert telefonlinje - mindre bullshit. Ahoy Hoi!

Så, jeg slår et slag for mindre tilgjengelighet jeg altså. Dog, ikveld ved midnatt når jeg gjenforenes med min Samsung. Ah. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar