16. mai 2013

Del 36: Morro var det - igår (2013-05-16 07:55 - En bakfull torsdag)


Jeg er trøtt. Så sattans trøtt. Det er ganske forferdelig faktisk. I en normalsituasjon ville jeg ha følt meg fyllesjuk når jeg har stått opp så tidlig. Den der kvalme, svimle, litt utmattende følelsen. Sånn er det ikke i dag. I dag er jeg fyllesjuk. I tillegg til at jeg er sattans trøtt.

Jeg sitter på flyet til Finland. 8D. Midtgang. Jeg befinner meg rett bak «Economy extra – in front of this seat row»-skiltet. Førstemann til å sjekke inn. Foran meg sitter… ingen. Det viser seg nemlig å være slik at Finland ikke er et spesielt populært reisemål og flyet er sånn ca. 10 % fullt. Det er ikke et en kjeft som har kjøpt oppgradert billett. Ikke en. Alle har plassert seg bak de meningsløst dyre setene, selv om alle selvsagt vil sitte lengst frem. Så her sitter vi da. Som sild i tønne. Vi har presset oss sammen så langt frem som mulig – innenfor hva økonomibilletten vår tillot. Tett-i-tett (nå ble jeg kvalm) sitter vi akkurat på midten av flyet, mens flyet er helt tomt foran og bak. Og her sitter jeg. Med hele Finlandsfølget trykt opp i ryggen.

Sikkert litt som å stå fremst på en Justin Bieber konsert - de bak deg er relativt interessert i å komme lengre frem og du blir som en hindring mellom dem og noe bedre. (Nå tar jeg faktisk denne flyturen relativt mange ganger ekstra for å slippe en JB konsert, om jeg så hadde drukket en liter vodka igår).

Jeg er kvalm. Så sattans kvalm. Det er ganske forferdelig faktisk.

Han på 8F har inntatt sjufly-posisjon. Han sitter her og gaper, med dobbelthake og hodet har falt ned igjennom skuldrene. Det er nesten sånn at jeg stusser over hvorfor ikke betjeningen om bord løper rundt og flipper haker på samme måte som før du skal gjøre munn-til-munn på latex-Anna. For det ser virkelig ut som at hele gjengen har tatt kvelden – sittende. Hvorfor forsvinner hals og nakke idet man sitter og sover?

Jeg er kvalm. Og trøtt.

Hun på 8A har flyskrekk. Det har jeg slutta med altså. Han rutinerte stakkaren på 8C trakk det korteste strået i seatingen vil jeg si. 8A sitter nemlig der og rister, griner, hyperventilerer, tørker maskara, griner, holder hender med seg selv (jada), klemmer seg selv (jada) og griner. Ho fikk akkurat en ny serviettbunke av den gebrokne flyvertinne-mannen på størrelse med IKEA sin FANTASTISK til 19 kroner. Da griner du relativt bra. I tillegg tørker ho svette både her og der. 8C småsnakker for å få ho til å slutte å grine. Stakkaren.

Jeg skulle gjerne sovet litt. Sittet her og gapt med 8F. Det er det jeg har lyst til. Men jeg er for kvalm rett og slett. Det er ikke sjans.

Sattan.

Nå landes det her. I vodka-land. 24 timer til Champagne-frosten. Hurra. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar