3. okt. 2011

Del 3: Å Spise Aleine (03.10.2011 22:20 - en mandag)

Dette er jo ikke helt innertier i hva reisetema angår, men i og med at jeg er aleine på reise så føler jeg det er semirelevant. For ikke å nevne det faktum at sannsynligheten for at jeg ender opp aleine øker betraktelig i takt med antall reisedøgn per måned. Se der, da blei det plutselig høyaktuelt...

Mitt nye favorittsitat er hentet fra "DAG". TV serien. Som igjen har knabba det fra godeste Liv Ullmann;

"Det er bedre å våkne alene og vite at du er alene,
enn å våkne sammen med noen og likevel være ensom"

Gud bedre. Denne dama fikk ord på det. Her sitter jeg og inntar et bedre (Red.anm: løgn) barmåltid bestående i stor grad av frityr og majones (med et såkalt innslag av burger mellom herligheten et sted), i fred og fordragelighet. Med rødvin og bok. Bås. Vindusplass. Kan ikke klage. Trist å spise aleine? Nei, vet du hva. Det kan bare ikke måle seg. For her ved siden av, 1 meter til høyre, satt akkurat et par folk i...guesstimert.. 60-65 års alderen (tilgivelse om de nå er 50, men får jeg i så fall anbefale en makeover?) samma det, de satte seg ned her. Men, de sier ikke et ord? Nada. To pils. De ser rundt i lokalet. I hver sin retning. Armene i kors på begge. Stillhet.

Jøsj, så trivelig da du.

Jeg håper de er søsken. Herregud. Jeg håper de er søsken. Nå har det gått et kvarter. De kikker ikke på hverandre engang. Dama har i tillegg såpass dårlig holdning at man kunne tegnet ho opp med en passer der sentrum er satt i ølflaska på bordet. Det lyser jo ikke akkurat invitasjon til inspirerende konversasjon kan du si. Å herregud. Jeg håper de er søsken. Alt annet er jo krise. Gift i 25 år? Skill dere. Blind date? det er lov å GÅ! Gamle kamerater? Finn noen andre! Livet er definitivt for kort for det der. Ho har tatt på nylonstrømper og olaskjørt ser jeg her nå. Å herregud. Jeg tror ikke de er søsken.

Tror jeg fullfører burgern. Det skal bli meg en sann glede. Aleine med vinglasset. I vindusbåsen. Så andre kan si hva de vil om ho blonde i kundeskjørtet. Som spiser aleine. Stakkar... Døh. Det er ikke stakkar. Stakkar sitter her 1 meter til høyre for meg. Jeg veit jeg er aleine når jeg våkner i allefall. Stakkar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar