25. okt. 2011

Del 9: Midtgangens bakside (2011-10-25 10:20 - en tirsdag)

Jeg kommer nå til å slå et slag for konsumentene. For en gang skyld skal jeg representere kunden og ikke den som yter servicen, for her synes jeg vi tråkker over streken.

Jeg har jo default midtgang. Noe som i for seg gir rom for minst mulig klaustrofobiske innfall og raskest mulig ut. Men midtgangens medalje har en bakside. Bokstavlig talt. For er det egentlig greit å få i snitt 3 flyvert(inne)rumper daskende i ansiktet i løpet av en 45 minutter lang reise?

Altså, jeg forstår jo at når flyturen varer i usle 3 kvarter og du skal servere mat, kaffi og te, påfyll av kaffi og te, hente søppel, selge cognac og whiskey og så sjekke 2 ganger at alle har seterbordogipod avslått - på de 7,5 minuttene flyet ikke har takeoff eller nedstigning - da er det stress. Det forstår jeg. Men, kunne du allikevel gitt det et lite forsøk på å droppe og kjøre tralla med full tyngde rett i albuen min? og når du har passert med trallefronten, kunne du da ha gitt en kalori for å fortelle meg at beinet mitt MULIGENS stod litt i veien for tralla, istede for å demonstrativt pløye vogna som en snøplog i jern gjennom hele midtgangen? Det du akkurat traff var gjenstander festet på menneskekropper med puls skjønner du!



Og så, når tralla er ploget gjennom første pliktrunde, så skal de tilbake. Og siden det ikke lagt inn noen form for snuplass i enden, så kommer flyvert(inne)n ryggende. Jada. Nå har vi akkurat plantet armer og bein godt innenfor kritisk avstand til neste trallerunde, og så kommer rumpene. Dong dong dong. Makan til vrikking ser du ikke på New York Fashion week. Følgende spørsmål: Gjør de dette med vilje?! Altså for det er ikke sånn at dem får tips på flyet eller? Så hva er da poenget med å vifte med stjerten i den slitne sas uniformen til trøtte reisetryner som utelukkende er gira på å komme frem? Altså, nå skal ikke jeg skjære alle over en kam, for noen synes jo sikkert dette er topp underholdning og kanskje er det den nærmeste seksuelle tilnærmingen siden påsketider, men ærlig talt da...Dong dong dong... Utrolig. Det er liksom mulig å få med hvert eneste sete om man svinger litt på den. Fasinerende.

Dette er ikke noe nytt. Jo senere på kvelden du flyr, jo større er sannsynligheten for at du møter på en noe mer sliten og gretten flyvert(inne). Og det forstår jeg. for jeg blir også mer og mer sur og gretten utover kvelden, men det har jo også den artige bivirkningen at jeg reagerer tilsvarende mer tålmodig og godsinnet....

Men på tross av dette kjære flyvert(inne). Kunne du være så vennling å gi det et snev av forsøk? Det er ikke alltid jeg trenger oppmerksomheten fra tralla med whiskey til 100 SEK, og det er ikke alltid jeg synes rompa di er spennende - kunne jeg bare fått disse 45 minuttene i fred tror du?

Godt dette bare er morgenflyet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar