23. mai 2012

Del 16: En tidlig vurdering (2012-05-23 06:19 - en onsdags grytidlig)

Jeg er tilbake på 7fly kjøret. Det er tidlig. Det er faktisk helt umennesklig tidlig. Jeg trodde det var tidenes spøk idet klokka ringte og jeg såvidt hadde klart å opparbeide meg sovesveis. Jeg tror ikke jeg hadde rukket å snu meg siden jeg omkom 4 og en halv time tidligere.

Det ble dermed store utfordringer med å holde seg våken på flystripa. Selv om det naturligvis hjelper med strålende sol og trafikkfrie veier så måtte jeg kjøre på med flere tiltak for å komme meg helskinnet gjennom uten å måtte sove de anbefalte 15 minuttene på Kløfta og blåse tidsskjema fullstendig. Om du tilfeldigvis passerte en bil sånn plussminus 05:45 i dag morres i nordgående mot OSL med vinduet på fullt gap og skrikende allsang til Dolly Parton sin slager "9-5", ja da er jeg rimelig sikker på at det var undertegnede du passerte. Hva kan jeg si - alle midler taes i bruk.

OSL-ARL 07:00 er pendlerflyet deluxe. Har nå parkert på loungen og rukket å kaste i meg en provisorisk frokost bestående av VM i posjonspakninger. I min umiddelbare nærhet er det to som tilfeldigvis har møttes og hilst, og begge skal til Stockholm. Begge har proklamert hvor ulidelig tidlig det er. Hadde jeg ikke vært så trøtt at gluggene ikke klarte å svinge mer enn 10% i alle retninger hadde jeg kanskje nikket bekreftende i deres retning.

Sålangt synes jeg rutinen har fungert rimelig greit...
  • Flystripa på tiden og til under halvliteren på mila - check
  • Fast plass på 4F - check
  • Fast track uten kø - check
  • Fast track uten å bli klådd på - not check
  • 40 min merket nådd - check
  • Skattefrie varer til mine svenske kollegaer - check
Sett bort ifra at jeg vant pulja mi på flystripa. Det er ikke lurt. Regelrett dumt. Idet jeg kikket i bakspeilet på vei ned i P10 så hadde jeg den saueflokken bak meg. Bare SUV'er. Og så meg i Golf'en. Jeg tipper at 90% av dem er på mitt fly. Vi som tajmer morgenkvisten. 

So far so good. Nå skal jeg sove med de andre SUV sjåførene på flyet. Posisjon: hodet bakover, hake ned, åpen munn, DN på fanget. Check, check, check.

(Sorry, uskreven regel blant oss oppoverneser å ikke ta bilde. Vi se'kke ut)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar