20. feb. 2013

Del 30: Frankfurt - sirkusblazeren redder deg!. (2013-02-17 - En mellomlanding søndags kveld)

Denne gangen var det Frankfurt som skulle visiteres på Europas melkerute.

Jeg har vel tidligere ytret en mening eller to i noenlunde negativ retning rundt FRA. Og det står jeg fortsatt for. Men, denne gangen hadde FRA et ess i ermet. Om de hadde. 


Ankomst A17. Her var det informativt en tavle for de som hadde connections. Høllet mitt stod selvsagt ikke der. Etter en rask konferanse med en i gul vest og håndholdt enhet finner vi ut av at jeg skal på gate B0. Riktig. B-NULL. Jeg er skeptisk.


Men hva skal man gjøre. Jeg peiler meg inn på retning B.  Høyre.



Relativt fornøyd med at det ikke er Z - rett frem. Det ser litt avsideliggendes ut. Da hadde varsellampene lyst litt tror jeg.Hva er egentlig på Z på FRA? Et kjapt søk tilsier at det er reiser til USA. Det vil altså si at USA har fått sin egen pier på FRA. Det er relativt cockey. 

Synes uansett det er deilig selvkritisk å innse at det er behov for en forklaring av selve flyplassen. Da har du på en måte konstruert noe relativt lite intuitivt. Sjekk:

http://www.ifly.com/frankfurt-airport/terminal-map

 Map

Bort til høyre



Og inn i en heis, faktisk.


Ned til et eller annet dyp


Aaand we meet again, FRA.


Rullebåndet til evigheten. 
(Dette er faktisk TO rullebånd. Du ser bare ikke enden på det første her)


Og ut på andre siden, og til høyre


Til man ender i en ny heis.


Som er helt lik, men nå skal vi da opp i verden igjen


Og så havner man på B


Men så var spørsmålet. Hvor er B-NULL?
Det er en kjempetavle der. Står høllet der? Niks. Jeg snur meg rundt etter gulkledde med håndholdte som kanskje viser noe annet enn B-NULL. Nope. Men, istede ser jeg en rettrygget blid mann i sirkusblazer. Og, jaggu har han ikke svær button på venstre bryst:
 "Can i help you?" 
- Yes you can!

Etter en rask intro til Sirkusblazeren at jeg skal til høllet og at ingen skjønner hvor det er, så gir han meg  sporenstreks gatenr. Ut av det blå. B1. Litt forvirret lurer jeg på hvor han fant det. Svaret var:
"I just know"
- All gate numbers?
"I just know", etterfulgt av et bredt smil.

Han var jo til å spise opp. Kan han bestilles? Er det mulig å ha han ved gaten ved fremtidige visitter på FRA? Gi han destinasjon, og så er det bare å labbe etter han i blinde mens han geleider gjennom den ubrukelige FRA-labyrinten?

Ja takk! Ett stykk Sirkusblazer!

Idet jeg farter videre, snur jeg meg. Sirkusblazeren er igang med nestemann.


Videre til B1


You have reached your destination.



Om FRA går ut i pluss, det er jeg høyst tvilsom til. Er det i steg i riktig retning for reisendes tilfredsstillelse og underholdning? Definitivt.Et stykk Sirkusblazer bestilt til neste tirsdag. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar