28. feb. 2013

Del 31: Spesialbehandling? (2013-02-19 - En tirsdags ettermiddag)



Utrolig nok er det ofte utsolgt for de "beste" billettene til og fra midten av smultringen. Mitt hjertebarn, CPH-flyet, er tilnærmet umulig å få plass på.

Jeg hadde fått plass.

Dog, jeg må si jeg ble relativt overrasket da dette var synet som møtte meg idet jeg ankom gate:

1) Er jeg innenfor tiden? - Check
2) Har jeg gått til rett gate? - Check
3) Er det ingen andre som skal med her? ...tvilsomt

Dog, jeg stusset enda litt mer idet det ankom en buss.


Og det gav seg ikke akkurat når bussen skalket dørene og var fornøyd med å ha fått inn de passasjerene den var ute etter - det vil si, meg. Bare.


Jeg kjørte rett og slett min egen private buss rundt på flyplassen på jakt etter det jeg nå antok var min egen private jet, og jeg hadde mer eller mindre forhåpninger om å smiske meg til en direkterute til OSL. SCORE! Det var tross alt ikke SÅ mye lengre enn CPH.

Det var et bluss. En klassisk champagnerus. En klassisk ReiseGlad episode egentlig. For idet jeg ankom flyet og trippet opp tappen til døra hører jeg klokkerent fra PA-anlegget:

BOARDING COMPLETED.

Flyet var fullt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar